2 Şubat 2018 Cuma

yeşil mercimekli, pirinçli lahana sarması ve münir özkul


yeni yılın ilk kaydı lahana olsun istedim. kat kat. cömert. tanıdık. sebzelerin en dürüstü. neyse o. münir özkul ölmüş. kat kattı. cömertti. aktörlerin en hasıydı. gözleri gülerdi.

yukarıdaki cümleleri ocak ayının çok başında yazmıştım. yeni yılda her aya bir tarif niyeti kof çıktı. olsun. ben sarmayı ocak ayında sardım, size de şubat'ta nasipmiş.

orta boy soğanı doğradım. iki yemek kaşığı zeytin yağında 5 dakika kavurdum. kavrulmuş soğanlara iki tatlı kaşığı doğranmış sarımsağı ekledim ve şöyle bir çevirdim. bu kavrulmuş yavrulara, iki kap sebze suyu koydum-bu sebze suyu tarifi en kısa zamanda burada, söz veriyorum. sebze ya da tavuk suyunuz yoksa, su da olur. kaynamaya başlayınca yarım kap yeşil mercimek, yarım kap da uzun pirinçlerden ekledim. altını kıstım, biraz tuz, taze çekilmiş karabiber ekledim ve mercimek ve pirinç, suyunu çekene kadar 20-25 dakika kısık ateşte pişirdim. 




sarmanın içi pişerken de lahanadan 8-10 tane yaprak kopardım. büyükçe bir tencereye su koydum. içine tuz attım ve fotoğrafta gördüğünüz basit ama mucizevi aleti yerleştirdim. yapraklar hafif yumuşayıncaya kadar pişiridim. 7-8 dakika sürdü ama benim lahana kalın ve inatçıydı. arada açıp bakın derim. damarlı kısımları kıvrılabiliyorsa, çıkarılmaya hazırlar demek. 


sonra yaprakları damarlı orta yerlerinden V şeklinde kestim.
 

içlerine iki yemek kaşığı kadar soğan, sarımsak, mercimek ve pirinç karışımını koydum ve kabaca sardım. 


ve hepsini yeniden mucizevi alete dizdim. bir önceki pişirmeden su azalmış olabilir, bir bakın, azalmışsa, ekleyin. arada açılanları kürdanla tutturdum ve 10-15 dakika pişirdim. 

 


sarımsaklı yoğurt ve kırmızı pul biber çok yakışıyor. 


 
afiyet olsun! 

tarif kimin mi? mark bittman'ın
how to cook everything vegetarian adlı kitabından. 







1 yorum: