7 Ekim 2016 Cuma

bir varmış bir yokmuş

günlerden bir gün, kabuklu taze zencefil, tezgahta yatan iki limona, "akşam akşam muffin yapalım mı?" demiş.

şimdi bu da nereden çıktı diyorsunuz, değil mi? tarif, orangette adlı blogda karşıma çıktı. blogun yazarı molly wizenberg de, blogunda verdiği tarifi, marion cunningham'ın the breakfast book adlı kitabından uyarlamış. anlayacağınız dıdının dıdısından. yani uzata uzata anlatan masalcı nine misali. sonuç nefis. zencefil, bitkilerin en kraliçesi. limon kabuğu prensesliğini hep korumakta. ikisini fırında pişirince, ev adeta saray mutfağı gibi kokmakta. 

           

fırını 190 dereceye ayarladım. bir kap süte 1 yemek kaşığı limon suyu sıktım ve kenara aldım (bu ingilizce tariflerlerdeki buttermilk-kesik süt yani. evde limon yoksa sirke de kullanabilirsiniz)) 8 yemek kaşığı(112 gr) tereyağını oda sıcaklığında yumuşaması için buzdolabından çıkardım. limonların kabuklarını iki yemek kaşığı çıkacak kadar incecik rendeledim. 80 gr ağırlığında zencefili, kabuğuyla güzelce yıkayıp robottan geçirdim. robot yoksa bıçakla da minik parçalara kesilebilir. bu parçalara (yaklaşık 1/4 kap kadar olması gerekiyor ama fazla olursa da olur) yine 1/4 kap beyaz şeker ekleyip ocakta şekerler eriyinceye kadar ısıttım(başından ayrılmamanız önemli çünkü şeker çabucak eriyor) rendelenmiş limon kabuklarına 3 yemek kaşığı şeker ekledim. sonra da bunu zencefilli karışıma kattım. 

           
mikserle, yumuşamış tereyağını ve 1/2 kap şekeri, krem kıvamına gelecek kadar çırptım. ilk önce yumurtaları, sonra da kesik sütü ekledim. 
  
sonra da un, karbonat ve tuz karışımını bunlara yedirdim. en sona limon kabukları ve zencefil parçaları kaldı. onları da ekleyip, 12lik muffin tepsisine hamuru paylaştırdım.       
önceden ısıtılmış fırında, 20 dakika pişirdim. 18inci dakikada en büyük muffinin ortasına kürdanı soktum. çıkardığımda kürdanın üstünde az hamur vardı. 2 dakika daha fırında tutmak pişmelerine yetti. 

   

malzemeler

85 gram kabuğuyla taze zencefil
3/4 kap artı 3 yemek kaşığı(tablespoon) beyaz şeker
2 yemek kaşığı(tablespoon) rendelenmiş limon kabuğu
8 yemek kaşığı(tablespoon) tereyağı (112 gr)
2 büyük boy yumurta
1 kap kesik süt 
2 kap un
1/2 tatlı kaşığı(teaspoon) tuz
3/4 tatlı kaşığı(teaspoon) karbonat









1 yorum:

  1. Sen ciddi ciddi yemek kitaplarında yazan o allengirli tarifleri
    yapiyorsun canikom :)) 2 bardak un, yoğurt , yağ şeklinde olsa şu dakika mutfağa koşardım herhalde Tubişim.. zencefil ve limon kokusuna bayılırım :) Tadını hissedebildim :) Harikasın Harika.. :))

    YanıtlaSil