12 Mart 2016 Cumartesi

cevizli-hurmalı kek

çıplak ayaklı kontes'in cevizli-hurmalı keki

80'li yıllarda, doğmadığım ama büyüdüğüm balıkesir'in gönen kasabasında, mahalle mahalle gezer, suudi arabistan'a gidip dönmüs ve hacı olmuş komşuların, tanıdıkların kapılarını bir hurma hatırına heyecanla çalardık. uzak diyarların tadına doyulmaz bu etli meyvesine olan sevdam bitmedi, bitmeyecek de. 2010 yılında, tası tarağı toplayıp geldiğimiz abu dhabi'de, günyüzünde ilk gözüme çarpan, hurma ağaçları ve şıkır şıkır sarkan meyveleriydi. ilk aklıma gelen de elimdeki hurmalı tarifleri tek tek deneyecek olacağımdı. altı yıl sonra elimdeki hemen her bir tarifi denedim sanırım. tarif derken tatlı tariflerinden bahsediyorum. zira hurma, farklı ülkelerin mutfaklarında, farklı malzemelerle, her bir öğüne zenginlik katmakta. bloğun ilk kaydını, bu tariflerin en başarılı sonuçlarına yer vermeyi düşünürken, dün öğleden sonra, ina garten'ın (nam-ı diğer barefoot contessa) iddaalı bir yazısına denk geldim ve sıvadım kolları. işte adım adım çıplak ayaklı kontes'in cevizli hurmalı keki:

fırını 175 dereceye ayarladım.
kek kalıbını bolca tereyağladım. hurmaların çekirdeklerini çıkardım ve büyük parçaları yarıya böldüm. 



cam kasenin içine koyduğum hurmalara portakal likörü cointreau'yu ekledim ve arada karıştırmak üzere, yarım saat kadar beklemeye bıraktım. mutfak başladı mı buram buram portakal kokmaya!



abu dhabi'de çoğu sebze ve meyve uzaklardan geliyor. örneğin bu portakallar mısır'dan. kabuklarını rendeleyeceğim için portakalları bir süre sirkeli suda beklettim. 



kabuklarını bir güzel rendeledim ve sularını sıktım. ah portakal kokusu ah!



ina'nın tarifinde ceviz yerine pikan cevizini kullanın demiş. ben buzluktaki cevizleri kullandım.


şekeri ve yumuşak tereyağını mikserde bir güzel çırptım. gerçi ben değil makina bir dakikada çırpıverdi. bu karışıma, yumurtaları, vanilya özütünü ve rendelenmiş portakal kabuğunu ekledim. ardından da önceden hazırladığım un, kabartma tozu, karbonat, tarçın, karanfil tozu, rendelenmiş muskat ve tuz karışımıyla, taze sıkılmış portakal suyunu dönüşümlü olarak kattım. 





















hurmaları ve cevizi ekledim ve bu son aşamayı tahta kaşıkla karıştırdım. 



hamuru yağlanmış kek kalıbına döktüm. 



önceden ısıtılmış(175 derece) fırında 50 dakika pişirdim. 



ina, bir 10 dakika bırakın kalıbında ki soğusun diyor ama ben dayanamayıp hemen çıkardım. keserken kırıkları toplasın ve biraz da renk olsun diye ızgaranın altına bez koydum. 



tadı nasıl mı?



güzeeeeel. hele tereyağla pek güzel. kontes, krem peynirine portakal kabuğu ve biraz pudra şekeri katıp, kekin üstüne sürebilirsiniz diyor. bizim lor peyniri de çok yakışır eminim. evde mascarpone peyniri vardı, ikinci dilimi de, koyu kahvenin yanında öyle yedim. 



çıkan bulaşığa değdi mi? 



elbette değdi. bir daha yapar mıyım? belki. bir daha yaparsam neyi farklı yaparım? 50 dakika yerine 40-45 dakikada fırından çıkarırım ki azıcık daha yumuşak olsun. ve kalıbın içinde 10 dakika bekletirim. peki diğer iki tariften daha mı iyi? hayır değil. onları da bir sonraki kayıtlara bırakıyorum. 

bu arada fotoğraflardaki ölçü kaşık ve kaplarını kullanıyorum. vanilya özütünü de kendim yapıyorum. 



























ve malzemeler:

2 kap çekirdekleri ayıklanmış ve gelişigüzel doğranmış hurma
1/3 kap portakal likörü
4 yemek kaşığı(tablespoon) oda sıcaklığında tereyağı
1/4 kap kahverengi şeker
2 küçük boy yumurta(1 kocaman boy da olur)
1 tatlı kaşığı(teaspoon) vanilya özütü
1 yemek kaşığı(tablespoon) rendelenmiş portakal kabuğu
2 kap beyaz un
2 tatlı kaşığı(teaspoon) kabartma tozu
1/2 tatlı kaşığı(teaspoon) karbonat
1 tatlı kaşığı(teaspoon) tarçın
1 tatlı kaşığı(teaspoon) rendelenmiş muskat
1/4 tatlı kaşığı(teaspoon) karanfil tozu
1 tatlı kaşığı(teaspoon) tuz
3/4 kap taze sıkılmış portakal suyu
3/4 kap ceviz ya da pikan cevizi 






2 yorum:

  1. Ah ellerine sağlık. Bu hususta herrr zaman çook imrenmişimdir sana. Mutfakta harikalar yaratmana değil.. Ona da tabii ama öncelikle o harikaları yaratırken duyduğun zevke :) Zevk alarak yapılan her şeyin ne nefis neticeler çıkarttığını çok iyi bilirim çünkü. O yüzden elinin değdiği herşey ayrı bir güzel :) İşte bunu paylaşıyor olman harika olmuş :) Üstelik böyle muhteşem tarifleri Türkçe olarak vermen, fotoğraflaman, Tuba'nın yemek defterini herkese açman... Hele "Bir daha yapıyor olsam neyi farklı yapardım" kısmına ba- yıl- dım :) Çok bilgilendirici olmuş birtanem :) Bütün detaylar var :) Ellerine sağlık :) Bu arada bütün bunları pişirirken Abu Dhabi mesafesinde olman da Allahın bize bir lütfu olmuş yoksa bloga ne zaman post düşse ben dakikasına sana damlardım :)))) Şimdi burdan bak bak yalan dur :)

    YanıtlaSil
  2. Eminim çok güzel. Ellerine sağlık. Severek ve zevk duyarak yaptığın için çok lezzetli oluyor. Üstelik paylaşman harika! Yemeklerin gibi yaşamın da tatlı olsun.

    YanıtlaSil