26 Şubat 2017 Pazar

kafamda acı badem kurabiye



         

evet doğru. kafamda bir acı badem kurabiyedir gitmekte. günaşırı ve akşamın bir vakti, farkında olmadan, fırını 160 dereceye ayarlıyorum. sonra kendimi, büyük bir yumurtayla 6 yemek kaşığı şekeri, mikserde çırparken buluyorum. şeker ve yumurta karışımına, tezgahta mesela limon varsa, kabuğunu rendeliyorum. yoksa portakal kabuğu rendesi de yakışıyor. hatta misket limonu ve portakal kabuklarını birlikte rendelediğim de oldu. 

         
1 tam ve  artı 1/4 kap ince kesilmiş bademleri, mikserde çırptığım karışıma ekliyorum. 
        
pişirme kağıdı kaplı tepsiye, yaklaşık bir yemek kaşığı hamurları, aralıklarla koyuyorum ve 18-20 dakika pişiriyorum.  
          

tarif dorie greenspan'in. dorie, fırının ısınması, kurabiyelerin yapılmasından daha uzun sürüyor diyor. haklı.                      

tavsiye: olur da ince kesilmiş badem bulamazsanız, bademleri robottan geçirebilirsiniz. tek fark pişirme süresinde. kurabiyeleri fırında 12-15 dakika tutmanız, kurabiyeler için hayırlı olacaktır.




1 yorum:

  1. Blogda kolay kurabiye tarifi var dediginde biliyodum ben ama basima bunun gelecegini.. Şimdi şekersize başlamışken olur mu bu yani olur mu:) Olsun 21 gun hedefinin sonunda bir nevi oruc acar gibi ben bu kurabiyelerden yapaar ve yerim:) Fotograf çeker sana da yollarım:) Kendime bir takvim yapip ustunu cizmeye baslayayim. O zaman renk, o zaman dans :))))))

    YanıtlaSil