20 Eylül 2017 Çarşamba

halaların en tatlısı


şeftali, akrabalardan hangisi olurdu acaba? olsa olsa yeğen. 
karpuz? yata yata büyüyen yenge. ama mürdüm eriği paso hala. düşünün bir kere. kapısını çaldığınız bir mürdüm halanız var. mürdüm halaaaaaaa...

markette mürdüm eriği görünce böyle bağırasım geldi. 
mürdüm hala koş, annem çay yaptı seni bekliyor. 

çaya değil ama kahvaltıya yetişti mürdüm hala.
      
çekirdeklerini temizletti. teraziye çıktı. tam 750 gram geldi. üstüme şeker atın dedi. 320 gram şekeri üstüne serptirdi. 350 gram da olur ama bu sefer az olsun dedi. portakal, limon, misket limonu ve greyfurt kabuklarından az az rendelettirdi. yarım limonun suyunu sıktırttı. ve bırakın beni azıcık dinleneyim dedi. vurdu kafasını, en az iki saat uyudu. 

      
kalktı. kısık ateşte 45 dakika kaynadı. arada hatırını sormak gerekti. yalnız bırakmaya gelmezdi. karıştırdım. pişti. saçımı tara dedi. blendardan geçirdim. genç kız gibi oldun kız hala dedim. güldü. 
    
kavanozlara götür beni dedi. götürdüm.
    
ah mürdüm hala! sen yok musun sennnn!


5 yorum:

  1. Bayilldim. Erigi severim pismisini cok sevmem itiraf ediyorum. Ama senin elinden ne ciksa guzel olur o ayri ❤ Hala... of bayildim buna iste🍀 heep yaz😘

    YanıtlaSil
  2. Tatlı ekşi bir hala bu .. Adeta ben

    YanıtlaSil
  3. son fotograftaki isik 👌

    YanıtlaSil