3 Haziran 2016 Cuma

fırında somon ve tatlı patates

bir önceki kayıtta, christopher kimball, america's test kitchen'dan ayrıldı diye yazmıştım. aslında biraz kibarlık edip ayrıldı dedim, oysa kendilerine kapı gösterildi desem daha yerinde olurdu sanırım. benimki de mutfak paparazziliğinden başka bir şey değil hani! yani papyonlu kimball'ın işten atıldığını söylemek, kim kardashian'in düğün fotoğraflarını kaç milyon dolara sattığını yazmakla aynı sanki. tesadüf bu ya,  yaz graten'i kaydımın ertesi günü, new york times'da aşağıdaki yazı çıktı. meraklılara keyifli bir okuma olur diye buraya koyuyorum. 

kimball'a ne oldu, şimdi nerede ve neler yapmakta?

elimdeki yüzlerce tarifin çoğunda, yemeklerin hazırlanma ve pişme süreleri detaylı veriliyor. ama kitap ya da tarif america's test kitchen basımı ise bu bilgi hemen hiç yok. kurumun kaygısı çabucak yemek yapıp masaya koymak değil. mesele mutfakta geçireceğiniz zamandan çok, yiyeceğiniz yemeğin mükemmelliği ve tarifin tamı tamına tutması. 

bugün biraz bundan uzaklaşıp, kolay bir tarif vereceğim size. haftada bir yediğimiz bu yemekten hala bıkmadık. seveceğinizden eminim. bakın malzemeler ne kadar az ve öz.


fırını 220 dereceye ayarladım. yaklaşık 400 gr kemiksiz somon balığını soğuk suda yıkadım. kağıt havluyla kuruladım. elimi etin üstünde şöyle bir gezdirdim ve eğer kılçık kalmışsa, cımbızla aldım(bu sefer yoktu, ama genelde bir-iki tane oluyor) 

bir büyük soğanı ve bolca maydonozu doğradım. cam tepsiye pişirme kağıdını yerleştirdim ve soğan, maydanoz karışımına tuz, karabiber ve dolu dolu üç yemek kaşığı zeytinyağını koydum. bir güzel karıştırdım. 


sonra balık parçalarını bunlara ekledim ve elimle hepsini birbirine yedirdim. deri kısımları üst tarafa gelecek şekilde (bu önemli bir detay) dizdim ve dilimlenmiş limonları da aralarına sıkıştırdım. 


yalnızca 7 dakika tuttum fırında. sonra çıkardım ve balıkları ters çevirdim. 


bu sefer yine 7 dakika etli kısımları üstte kalacak şekilde pişirdim. toplam 14 dakikada enfes bir akşam yemeği size. fırın hala sıcakken yanına bir de tatlı patates yapalım mı? hadi yapalım.


üç tane tatlı patatesin kabuklarını soydum. miktar önemli değil. iki patates de olur, dört de. 


yaklaşık yarım santim doğradım. 


ve yine pişirme kağıdı serilmiş büyük fırın tepsisine dilimleri dizdim. birbirlerinden ayrı olmaları önemli. 


dilimlerin üstlerine azıcık zeytinyağı gezdirdim. tuz ve taze çekilmiş karabiber serptim. 220℃'de 15 dakika pişirdim. 


yanında basit bir salatayla, işte size hafta içi şipşak bir akşam yemeği. afiyet, bal, şeker olsun! 

1 yorum:

  1. Hah bana böyle pratik tariflerle gel canikom :))) Biraz benzeri bizim evde de demirbaş yemeklerimizden . Somonun tadı Tuğrul'a çok uymuyor o yüzden bazi haftalar daha hafif balıklarla değiştiriyorum. Tatlı patatesin o bayıldığını bildiğim tadı da nedense bana uymuyor onun yerine bebek patates denilen (ince kabuklu patates) doğruyorum. Hoş bu aralar marketlerde de eskisi kadar gözüme çarpmıyor tatlı patates. Ben patatesle balığı birlikte atıyorum ( iki iş çıkmasın :) Bollca da baharatı serpiyorum üstüne oldu bitti diyorum :) maydanoz yine nefis görünüyor annem de öyle yapardı ama balığa nedense hiç yakıştırmıyorum maydanozu. Yemek seçmeyen ben ne çok şeyi de seçermişim okudukça kendimi de görüp ayrıca öğreniyorum, utanıyorum :) Ellerine sağlık canikom :)

    YanıtlaSil