11 Haziran 2016 Cumartesi

gravyer peynirli, soğanlı, tatlı kırmızı biberli kiş

hamurlu şeyler yapmayacağım dedikçe mutfağı una bulamam ne kadar manidar! pay sever misiniz? pay hamuru yapmaktan çekinenlerden misiniz? tart demiyorum. tart hamurunda yumurta var. oysa pay, un, tereyağı, tuz ve buzzzz gibi sudan yapılıyor. elmalı pay tarifimi yakında gireceğim, ama pay hamurunun aynısı kiş hamuru da. piştiğinde kıtır kıtır, ağızda dağılan bir tat. tatlı değil. tam kıvamında. hadi kiş yapalım bugün. yaz geldi. tatlı kırmızı biberler de başlar yakında. ama ilk önce kaynağımı vereyim. tarifi mollie katzen'in sunlight cafe adlı kitabından aldım. malzemelerin hepsi elimin altında değildi. mesela adaçayı( yani meryemiye-bu adını bilmiyordum pek hoşuma gitti) ve tarhun yoktu. taze kekik koydum bunların yerine. 



hamurla başladım. bu tarz hamurların püf noktası, tereyağının çok soğuk olması. yağı,hamura başlamadan 15 dakika önce buzluğa atarsanız, taş gibi çıkıyor ve bu iyi bir şey. evde büyükçe bir robot varsa harika. eğer yoksa, sert tereyağını, un ve tuz karışımına hızla rendeleyebilirsiniz. ama robotla iş çok kolay. makinanın içine unu, tuzu ve soğuk tereyağını koydum. kapağını kapattım ve tereyağ parçaları yok olana kadar çektim. 



fotoğraflardaki kırmızı fincanı görüyor musunuz? içinde buzlu su var. un, tereyağı, tuz karışımına buz gibi suyu ekledim ve robotu aralıklarla 7-8 kere çektim. parçalı hamuru hafif unlu tezgaha aldım. hiç yola girmeyecek gibi gözüküyor ama son derece terbiyeli bir hamur bu. 



hızla top oldu. ardından da  kalın merdane yardımıyla yaklaşık 26cm çaplı bir daire. 




ve hamur, yerini 23 cm çaplı cam tepside buldu. hamurlu bu tepsiyi hemen buzluğa attım. yanlış okumuyorsunuz, buzluğa! ne kadar soğuk, hatta donmuş, inanın o kadar çıtır demek. 



sonra sebzelerle haşır neşir. soğanları ve kırmızı biberi ince ince dilimledim. zeytinyağını tavada ısıttım ve soğanları iki dakika öldürdüm. 




ardından hardal tozunu, taze kekiği ve tuzu kattım ve 15 dakika, orta ateşte, üstünü kapatarak ve arada karıştırarak pişirdim. 






soğanlar pişerken peyniri rendeledim, yumurta, süt ve taze çekilmiş karabiberi karıştırdım. fırını 190 dereceye ayarladım. 






15 dakika sonra da kırmızı tatlı biberi ve balzamik sirkesini soğanlara ekledim ve bir beş dakika daha pişirdim. sebzeler perişan olmuş görünüyorlar, değil mi? hiç değiller. ve nefis kokuyorlar.



buzluktan taş kesilmiş hamuru çıkardım. ilk önce peyniri döşedim. üstüne de sebzeleri. 



en sonunda da yumurta, süt ve taze çekilmiş karabiber karışımını yavaşça döktüm. 



önceden ısıtılmış fırında, 190 derecede 45 dakika pişirdim. mollie, 35-40 dakika yeterli demiş ama benimki 45 dakikayı buldu. peki ya sonuç? 




sonuç mükemmel oldu desem, inanır mısınız? 
afiyet, bal, şeker olsun. 

malzemeler
hamur için
1 1/2 kap un
1/4 tatlı kaşığı(teaspoon) tuz
1/2 kap tereyağı
3-4 yemek kaşığı(tablespoon) buzzzz gibi su

içineyse
1 yemek kaşığı(tablespoon) tereyağı
3 kap ince dilimlenmiş soğan
1/2 tatlı kaşığı(teaspoon) tuz
1 tatlı kaşığı hardal tozu
2 tatlı kaşığı(teaspoon) taze kekik
1 yemek kaşığı(tablespoon) balzamik sirkesi
1 kap ince dilimlenmiş tatlı kırmızı biber
1 kap rendelenmiş gravyer peyniri (kars gravyeri harika olur)
3 yumurta
1 kap süt ve taze çekilmiş karabiber







6 yorum:

  1. Yalnız çok provokatif bir blog olmaya doğru gidiyor bu! :))
    Şöyle bi okumaya başlıyorum masum masum "Evet adaçayı da var tarhun da var evde" diye niyeti bozuyorum sonra kendimi terayağını rendelerken düşünüyorum ve ayılıyorum. Gerisi "Tuba yesin, Tuba 0 beden. Sen niye gaza geldin ki" diyip kendimle kavga :) Neyse ki hamur yapacak robot yok :))) Oradan yırttım yani Tubişim. Yoksa duyarsız kalamazdım. İrade de bir yere kadar :) Bakalım sen böyle nefis şeyler yapıp paylaştıkça daha ne tehlikeler atlatacağız :))
    Not: Sakın bana hamur robotsuz da olurdu diye mesaj atma:)

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Tuba cim kis yapan biri olarak bu harika tarifini yapacagim zira kolay ve lezzetli olaçağına hıç şüphem yok canım

    YanıtlaSil